Pressemeddelelser

Mere end 90 procent af mediernes indhold er nyhedsstof, der rulles ud for læserne i mønstre og vinkler så mangfoldige som medierne selv.

Men om end hver enkelt nyhed er nøje udvalgt og individuelt behandlet,  og om end hver enkelt nyhed som appetitvækkende generator for læseren danner sin egen totale helhed,  er nyhedens form og præsentation skåret over samme journalistiske lemminge-læst :

Først samles og sælges nyheden med slag i rubrikkens frikadeller, så udvides nyhedens perspektiv og konsekvens i underrubrikken, og endelig verificeres nyheden med en kortfattet, saglig og komprimeret brødtekst samt en uddybende illustration og billedtekst.

*

Pressemeddelelsen præsenterer virksomhedens nyhed. Den udgør den mest direkte vej til synlighed og storskærm, men den kæmper på lige fod med en stormflod af alverdens nyheder og ender oftest – med VERSALER, firma- og produktnavne, dårlige fotos, lyksaliggørende tillægsord og selvforligende citater  – direkte i papirkurven.

Men rigtigt turneret og eksekveret udgør pressemeddelelsen et særdeles effektivt og hurtigvirkende strategisk redskab i virksomhedernes løbende kontakt til medierne, og byggeriets pressebureau har specialiseret sig i at overføre mediernes nyhedslæst til pressemeddelelser og projekthistorier.

Tilsat omhyggelig og individuel planlægning, kreativ ide-innovation, målrettet sprogbehandling, præcis timing, et bredt net af personlige, journalistiske kontakter samt en effektiv opfølgning, baner vi byggevirksomhedernes vej til de toneangivende spalter med en velskrevet pressemeddelelse, der overholder de journalistiske spilleregler og mediernes arbejdsvilkår.

*

Enhver pressemeddelelse starter hos os med en individuel journalistisk vurdering, hvor vi sætter os i den kritiske redaktørs stol. Ikke sjældent afviser vi pressemeddelelsen med et alternativt redskab, og ofte foreslår vi den samme pressemeddelelse i forskellige versioner til forskellige medier og målgrupper.

Derudover udsender vi altid pressemeddelelser målrettet i virksomhedens navn, vi udsender aldrig materiale uden forudgående godkendelse fra klient og citerede kilder, vi anfører altid kontaktperson med telefonnummer, og vi følger altid pressemeddelelser til dørs via personlige kontakter på medierne.

På den måde sikrer vi maksimal sikkerhed mod, at misinformation og misforståelser blæses op på mediernes storskærm, og vi sikrer et optimalt grundlag for en fortsat, direkte og tillidsvækkende dialog mellem virksomheder og medier…

…en dialog, der skaber synlighed, genererer goodwill og en stærk  profil til støtte på bundlinjen af både økonomi og human ressources.

150 pressehistorierpluk fra arkivet (eksterne links)